Choroby żołądka

Lekarze specjaliści z Centrum Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej to fachowy zespół, konsultujący i pomagający dobrać odpowiedni zakres zabiegów operacyjnych, niezbędnych w leczeniu polipów, stanów zapalnych i nowotworów żołądka. Dzięki szybkiej i precyzyjnej diagnozie nasi pacjenci mają szansę na dostęp do najnowszych metod leczenia i możliwie sprawny powrót do codziennych aktywności.

Prywatna wizyta konsultacyjna w naszym Centrum jest również zalecana osobom, które zostały już zdiagnozowane i poszukują konsultacji doświadczonego specjalisty chirurgii ogólnej lub onkologicznej. W przypadku schorzeń żołądka tj. stanu zapalnego, polipów, czy guzów nasi specjaliści sugerują, m.in. zabiegi z zakresu chirurgii klasycznej, endoskopowej lub laparoskopowej – wybór konkretnej metody zależy od charakteru i stopnia zaawansowania zdiagnozowanej zmiany.

Stan zapalny żołądka

Stan zapalny błony śluzowej żołądka to jedno z najczęściej występujących schorzeń tego organu. Niestety, jest to również choroba często lekceważona – niewyleczony stan zapalny i długotrwałe podrażnienie błony śluzowej żołądka, może sprzyjać przemianom prawidłowych komórek błony śluzowej i zwiększać ryzyko pojawienia się wrzodów lub zmian o charakterze nowotworowym.

Wśród dostępnych terapii wymienia się najczęściej – zależnie od poziomu natężenia objawów, leczenie zachowawcze lub endoskopowe. Jednak we wczesnym stadium choroby, pacjent wymaga głównie leczenia farmakologicznego. W przypadku osób z uporczywymi objawami, takimi jak np. krwawienie z przewodu pokarmowego, konieczny może okazać się zabieg endoskopowy. Kluczowym aspektem w leczeniu stanu zapalnego żołądka jest ustalenie charakteru stanu zapalnego, co pozwala na włączenie odpowiedniego leczenia.

Polipy żołądka – diagnostyka i leczenie

Polipy wyrastające do wnętrza żołądka z błony śluzowej, zalicza się zazwyczaj do zmian łagodnych. Zazwyczaj są bezobjawowe, ale w niektórych przypadkach zdarza się, że zmiany powodują krwawienie do przewodu pokarmowego, wymioty i bóle brzucha. Najczęściej są one diagnozowane dopiero przy okazji leczenia innego schorzenia przewodu pokarmowego w trakcie endoskopii, w czasie której możliwe jest również usunięcia zmian.

Endoskopia pozwala także zdiagnozować zmiany nowotworowe żołądka. Z kolei wybór metody leczenia raka żołądka – zabiegu chirurgicznego, usunięcia części lub całości żołądka, czy chemioterapia, jest poprzedzony poszerzoną diagnostyką i oceną ryzyka około operacyjnego.

Dlatego tak ważne jest aby na swojej drodze spotkać kompetentnego Specjalistę, który zaplanuje dla Państwa szybką i trafną diagnostykę, a następnie dobierze najlepsze leczenie. W celu indywidualnego omówienia zagadnień diagnostycznych i leczenia chorób zachęcamy do umówienia się na konsultację z Prof. Jakubem Kenig